Streda17. júl 2024, meniny má Bohuslav, zajtra Kamila

Markíza aj v roku 2023 kraľovala televíznemu trhu, medziročné zlepšenie

Zobraziť galériu (3)
(Zdroj: TV Markíza)

Najsledovanejšími programami v rámci vlaňajšej ponuky TV Markíza sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stali silvestrovské špeciály Možné je všetko! a Simona: Donaha!, večerné spravodajské relácie Televízne noviny a Počasie, tanečná šou Let’s Dance a seriál Dunaj, k vašim službám.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom roku 2023 udržala a medziročne posilnila pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla celodenný trhový podiel 29,6 %. Konkurenčnú skupinu Joj (20,8 %) predstihla s rozdielom 8,8 percentuálneho bodu. V porovnaní s rokom 2022 vylepšila svoj výsledok až o 4,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo väčšine vlaňajších dní – až 352, v porovnaní s rokom 2022 si tak polepšila o ďalších 14 líderských dní. TV Markíza bola v roku 2023 najsilnejšia spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,0 %. Medziročne tak trhový líder rástol o 2,2 percentuálneho bodu. Konkurenčná TV Joj (13,4 %) vykázala v rovnakom období o 5,6 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Markíza aj v roku
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: TV Markíza)

Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,4 %) predstihla o 6,9 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 3,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 334, v porovnaní s rokom 2022 si tak polepšila dokonca až o 33 líderských dní. V roku 2022 v prime-time 19:00-23:00 dosiahla priemerný trhový podiel 20,6 % a s rozdielom 4,6 percentuálneho bodu porazila konkurenčnú TV Joj (16,0 %). V porovnaní s rokom 2022 si trhovú pozíciu posilnila o 2,0 percentuálneho bodu.

Markíza aj v roku
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: TV Markíza)

"Skupina Markíza má za sebou ďalší mimoriadne úspešný rok, vo všetkých najdôležitejších parametroch aj v počte líderských dní sme si medziročne výrazne polepšili v celodennom i prime-time porovnaní a zvýšili tak svoj náskok voči konkurencii. Nesmierne si vážime dôveru všetkých našich divákov a predplatiteľov, budeme robiť všetko pre to, aby sme si ich priazeň zaslúžili aj v rozbiehajúcom sa roku 2024,“ zhodnotil Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza.

Viac o téme: TV MarkízaSledovanosť 2023
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame

Mohlo by vás zaujímať

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Vo svete IT

Článkov: 9

Ďalšie zo Zoznamu