Utorok16. júl 2024, meniny má Drahomír, Drahomíra, zajtra Bohuslav

Skupina Markíza bilancuje januárovú sledovanosť: Prekvapujúce výsledky!

Zobraziť galériu (3)
(Zdroj: TV Markíza)

Skupina Markíza bola v januári 2024 silným trhovým lídrom s výrazným medziročným rastom. Televízne noviny sa stali top programom mesiaca.

Ďalšími najsledovanejšími programami z januárovej ponuky trhového lídra bol okrem spravodajských relácií seriál Dunaj, k vašim službám či úspešné české komédie Želanie k narodeninám, Po čem muži touží 2 a Striedavka. Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom januári 2024 udržala a medziročne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V novej hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,1 %) predstihla s rozdielom 8,4 percentuálneho bodu. V porovnaní s januárom 2023 si zároveň polepšila o 3,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza až v 28 z 31 januárových dní.

Skupina Markíza bilancuje januárovú
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: TV Markíza)

TV Markíza bola v januári 2024 najsilnejšia spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,1 %. Konkurenčná TV Joj (13,7 %) vykázala v rovnakom období o 6,4 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV Markíza polepšila o 1,7 percentuálneho bodu. Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,5 %) predstihla o 8,1 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola dokonca v každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.

Skupina Markíza bilancuje januárovú
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: TV Markíza)

Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané hneď v prvý deň nového roka, v pondelok 1. januára 2024. V novej komerčnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo rating 11,8 % a trhový podiel 29,1 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 605-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 932-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v januári 2024 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 31 dňoch. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali priemerný rating 8,3 % a trhový podiel 26,9 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 493-tisíc divákov starších ako 12 rokov a s priemerným dosahom až na 793-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v nedeľu 21. januára 2024 s obľúbenou českou komédiou Babovřesky 3. V cieľovej skupine 13-55 dosiahla rating 2,9 % a trhový podiel 8,7 %. Januárové prvenstvo jej patrilo aj v cieľovej skupine 12+, keď sa pri nej dobre zabavilo 137-tisíc divákov. Na obrazovkách najmladšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 5. januára 2024 dosiahla rating 2,4 % a trhový podiel 8,1 % v cieľovej skupine 13-55. Najsledovanejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ so 159-tisíc divákmi pri obrazovkách.

Viac o téme: JanuárMarkízaSledovanosť
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame

Mohlo by vás zaujímať

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Vo svete IT

Článkov: 9

Ďalšie zo Zoznamu