Televízne noviny mali počas extrémnych dažďov a povodní rekordnú sledovanosť. Markíza ostáva spravodajským lídrom na slovenskom trhu.
Slovensko a okolité štáty zasiahlo v uplynulých dňoch extrémne počasie, najaktuálnejšie a správy sa najviac divákov a diváčok rozhodlo sledovať práve na obrazovkách televízie Markíza. Televízne noviny boli od piatku 13. septembra do pondelka 16. septembra, keď bola situácia najkritickejšia, každý deň najsledovanejším programom dňa v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55, dosahovali vysoké čísla. V nedeľu 15. septembra sledovalo Televízne noviny 536-tisíc divákov a diváčok starších ako 12 rokov, dosah mali až na 842-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom rating 9,3 % bol tretí najvyšší od začiatku roku 2024. Vynikajúce výsledky dosahoval aj web TVNOVINY.sk. Počas minulého týždňa tam hľadalo informácie o vývoji počasia na Slovensku a v Európe takmer 700-tisíc reálnych užívateľov, pričom celková návštevnosť presiahla hranicu 2 milióny 700-tisíc čítaní. Televízia Markíza svojím pokrytím aktuálnej situácie súvisiacej s extrémnym dažďom a povodňami potvrdila, že pre divákov a diváčky na Slovensku stále zostáva pilierom kvalitného a dôveryhodného spravodajstva.
„Veľmi nás teší taký veľký divácky záujem, pretože ten dokazuje, že práve na televíziu Markíza sa diváci s dôverou obracajú aj v krízových momentoch a nesmierne náročných situáciách. Tím spravodajstva s obrovským nasadením prinášal uplynulé dni tie najaktuálnejšie správy z celého Slovenska, redaktori sa divákom prihovárali zo zasiahnutých oblastí v živých vstupoch, poskytovali sme praktické rady od odborníkov, vo vysielaní sme využívali tú najmodernejšiu grafiku aj letecké zábery,“ uviedol riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza Michal Kratochvíl. V piatok 13. septembra mali Televízne noviny dosah na 802-tisíc divákov (AvRch v CS 12+) a v komerčnej cieľovej skupine 13-55 zaznamenali rating 8,1 % a trhový podiel 31,3 %. Konkurenčná spravodajská relácia TV Joj v piatok získala podiel na trhu 19,7 %, Správy na verejnoprávnej Jednotke zaznamenali podiel na trhu 12,3 %. Aktuálne informácie prinášal spravodajský tím televízie Markíza aj v sobotu 14. septembra (rating 7,6 %, share 29,7 % v CS 13-55), pričom v čase vysielania zasiahli Televízne noviny 801-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Úspech zaznamenali Televízne noviny v nedeľu 15. septembra, keď v skupine 13-55 dosiahli tretí najvyšší tohtoročný rating 9,3 % a trhový podiel 29,7 %. Spravodajskú reláciu televízie Markíza sledovalo 536-tisíc divákov, pričom zasiahla až 842-tisíc divákov (AvRch). Najsledovanejším programom dňa boli Televízne noviny aj v pondelok 16. septembra (rating 7,5 %, share 28,2 % v CS 13-55), v utorok 17. septembra dosiahli v rovnakej cieľovej skupine vynikajúci rating 7,2 % a trhový podiel 28,4 %.
„Rád by som sa divákom poďakoval za prejavenú dôveru, veľmi si ceníme, že v krízových situáciách hľadajú všetky dôležité a aktuálne informácie práve u nás. Rovnako by som sa chcel poďakovať aj nášmu tímu, ktorý aj vo veľmi nepriaznivých podmienkach dokázal priniesť absolútne špičkové správy a reportáže. Aj v uplynulých dňoch dokázali, že televízia Markíza má naozaj top spravodajský tím na Slovensku,“ doplnil Michal Kratochvíl. Mimoriadnu návštevnosť zaznamenal aj spravodajský portál televízie Markíza TVNOVINY.sk, ktorý priniesol počas uplynulých dní takmer stovku článkov a videí o vývoji počasia na Slovensku. Počas minulého týždňa redakcia spravodajstva priniesla tie najaktuálnejšie informácie o prudkých dažďoch a povodniach prostredníctvom ONLINE minúty po minúte, streamovala dôležité tlačové konferencie SMHÚ o aktuálnej situácii a náležitú pozornosť venovala aj počasiu v Česku a Európe.