Pondelok24. jún 2024, meniny má Ján, zajtra Olívia, Tadeáš

Reklamu už z archívu nepretočíte! Povinne si ju pozriete na ďalšej slovenskej televízii

Reklama je v TV všadeprítomná Zobraziť galériu (2)
Reklama je v TV všadeprítomná (Zdroj: ČT)

TV Joj sa rozhodla zakázať pretáčanie reklám vo svojom televíznom archíve. S informáciou prišiel portál Živé.sk. Jojka tak nadviazala na rozhodnutie TV Markíza, ktorá začne zákaz pretáčania reklám v archíve uplatňovať od 1. februára 2024.

Programy televízií, najmä súkromných však dominantne živí reklama. Televízie si na seba v drvivej väčšine zarábajú predajom reklamného priestoruNáklady na prevádzku pritom rastú operátorom aj televíziám. Cena za produkciu niektorých programov vzrástla za desať rokov aj dvojnásobne. Kým v roku 2016 bola 13-dielna historická detektívka 1890 označená za dovtedajší najdrahší seriál Joj s miliónovým rozpočtom bez koprodukcie, dnes už produkcia programov prekračuje miliónovú úroveň bežne. Niet teda divu, že televízie siahli k nepopulárnemu opatreniu.

Reklamu už z archívu
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: TV JOJ)

Sledovaniu reklamných spotov sa odteraz diváci nevyhnú v archíve ani jednej z dvoch veľkých slovenských televízií. Vyplýva to z paragrafu o blokovaní reklám, ktoré majú televízne spoločnosti uvedené v zmluvách s operátormi. Bolo len otázkou času, kedy televízie začnú tlačiť na obmedzenia v archívoch u operátorov. V susednom Česku už súkromná TV Prima obmedzila pretáčanie reklám v júni 2022, čo sa stretlo s odporom u operátorov. Výsledkom bola možnosť skrátenia reklamných brejkov a preskočenia reklamy po 3 minútach. Na archivovanie programov však operátori používajú rôzne systémy, nie všetci dokážu do programov implementovať skrátenie brejkov. Markíza a Jojka sa chystajú pristúpiť k zmenám v priebehu budúceho roka.

Viac o téme: ZmluvaTV MarkízaTV JOJReklamaSkrátené brejky
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame

Mohlo by vás zaujímať

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Vo svete IT

Článkov: 9

Ďalšie zo Zoznamu