Utorok30. apríl 2024, meniny má Anastázia, zajtra

Rada pre vysielanie a retransmisiu rozdávala mastné pokuty: Ušlo sa Markíze aj JOJke

Pokuta
Pokuta

Markíza dostala pokutu 10 tisíc eur, JOJ a UPC zasa tisíceurovú sankciu. Rada pre vysielanie a retransmisiu začala aj viaceré správne konania.

Dôvodom je porušenie pravidiel o vysielacom reklamnom čase. Televízia Markíza vlani v júli propagovala koncert Richarda Müllera a skupiny Fragile. Podľa licenčnej rady spoty naplnili definíciu reklamy, a preto Markíza v 28 prípadoch navýšila celkový povolený 12 minútový časový rozsah reklamy vždy o približne 30 sekúnd. O výsledkoch zasadnutia rady informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.


Magické obsadenie slávnej rozprávky: Kto pribudne k Hermione?


Rada udelila tisíceurovú sankciu spoločnosti UPC Broadband Slovakia za to, že v isté dni poskytovala vysielanie niektorých českých TV staníc bez súhlasu pôvodných vysielateľov. Ide o ČT1, ČT2, ČT24, Prima family, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Nova a Nova Cinema. Sankciu tisíc eur dostala aj televízia JOJ za to, že v augustovej sponzorovanej relácii Dobré ráno pozitívne prezentovali ponuky kaviarní Štúr a Rannô Ptáča. Podľa rady tak išlo o priamu podporu predaja služby spoločnosti Štúr, s.r.o.

Rada tiež na svojom rokovaní upozornila na porušenie zákona vysielateľa TV8. Dôvodom podľa rady bolo porušenie čestnosti a slušnosti reklamy atelenákupu, keď vo formáte Erotik kvíz show zadanie na obrazovke počas hry nekorešpondovalo s odpoveďou, ktorú v závere hry moderátorka označila za správnu.


Sexi moderátorka z jojkárskej tancovačky: Na predsudky som už zvyknutá!


Licenčná rada začala tiež viaceré správne konania. Napríklad voči Markíze za nesprávne označenie vekovej prístupnosti niektorých relácií. Správne konanie začali aj voči vysielateľovi JOJ PLUS za možné porušenie pravidiel o čestnosti a slušnosti reklamy a telenákupu. Správne konanie začali aj voči vysielateľovi Rádia SiTy. Dôvodom je možné porušenia zákona v súvislosti s tým, že v novembri 2014 odvysielali v rámci bloku Popoludnie v meste komunikát Nemusí sa nám to páčiť, nemusíme ich mať radi, ale sú tu a majú svoj názor. Ten svojím obsahom a spôsobom spracovania mohol podľa rady propagovať násilie a otvorenou formou podnecovať nenávisť na základe viery a náboženstva.

Viac o téme: JOJMarkízaRada pre vysielanie a retransmisiuPokuta
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame

Mohlo by vás zaujímať

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Vo svete IT

Článkov: 9

Ďalšie zo Zoznamu