Nedeľa21. júl 2024, meniny má Daniel, zajtra Magdaléna

Markíza jednotkou na trhu po celý apríl, najsledovanejší bol súboj o prezidenta

Zobraziť galériu (11)
(Zdroj: TV Markíza)

Ďalšími divácky najúspešnejšími programami na celom trhu sa uplynulý mesiac stali obľúbená reality šou Na nože, seriálové hity Dunaj, k vašim službám a Zrada či tanečná šou Let’s Dance.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom apríli 2024 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,5 %) predstihla s rozdielom 9,3 percentuálneho bodu. V porovnaní s aprílom 2023 si zároveň polepšila o 2,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každom z 30 aprílových dní. TV Markíza bola v apríli 2024 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,1 %. Konkurenčná TV Joj (12,0 %) vykázala v rovnakom období o 9,1 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV Markíza polepšila o 1,7 percentuálneho bodu.

Markíza jednotkou na trhu
Zobraziť galériu (11)
 (Zdroj: TV Markíza)

Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,3 %. Konkurenčnú skupinu Joj (24,7 %) predstihla  o 8,6 percentuálneho bodu a zároveň si medziročne polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola vo všetkých 30 dňoch uplynulého mesiaca. TV Markíza dosiahla v apríli 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,1 % a s rozdielom 10,0 percentuálnych bodov porazila konkurenčnú TV Joj (13,1 %). V porovnaní s aprílom 2023 si TV Markíza polepšila o 1,1 percentuálneho bodu. Skupina Markíza bola v apríli 2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,4 % a odstupom 5,8 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,6 %). V porovnaní s aprílom 2023 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 2,1 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v každom z 30 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo aj v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,4 % a náskokom 6,9 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,5 %). Medziročne si v tomto parametri polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každom z 30 aprílových dní.

Markíza jednotkou na trhu
Zobraziť galériu (11)
 (Zdroj: Topky/Ján Zemiar)

Najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách sa v utorok 2. apríla 2024 stal finálový duel postupujúcich prezidentských kandidátov pod názvom Prezident 2024: Predvolebná diskusia, v ktorom o priazeň voličov zabojoval Ivan Korčok a Peter Pellegirini. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahol priamy prenos z vizuálne pôsobivých priestorov Zrkadlovej siene Primaciálneho paláca v Bratislave najvyšší aprílový rating v rámci celého trhu 12,2 % a trhový podiel 34,1 %. Dynamickú a zaujímavú debatu moderovanú Michalom Kovačičom si v tento deň pozrelo 731-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si reláciu zaplo 972-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Na výsledky prezidentských volieb čakali diváci v spoločnosti mimoriadnej relácie Prezident 2024: Volebná noc na obrazovkách TV Markíza. Druhá časť takmer štvorhodinového televízneho maratónu sa v sobotu 6. apríla 2024 so začiatkom po 21:50 hod. stala v oboch hlavných cieľových skupinách najsledovanejšou volebnou nocou na celom slovenskom trhu. V cieľovej skupine 13-55 dosiahla hlavná časť relácie Prezident 2024: Volebná noc v rámci tohto volebného dňa najvyšší rating 8,2 % a trhový podiel 32,7 %. Druhú časť volebnej noci, v rámci ktorej sa diváci a diváčky dozvedeli, že novým slovenským prezidentom sa stane Peter Pellegrini, na obrazovkách trhového lídra sledovalo v priemere 424-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zapol dokonca až 1 028 000 divákov (AvRch v CS 12+).

Markíza jednotkou na trhu
Zobraziť galériu (11)
 (Zdroj: TV Markíza)

Stredajšie večery patrili aj v apríli 2024 tretej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, kde renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status diváckeho hitu, v uplynulom mesiaci sa v cieľovej skupine 13-55 stala dokonca druhým najsledovanejším programom na trhu a najúspešnejšou televíznou šou. V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané štyri premiérové epizódy, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli priemerný rating 9,7 % aj trhový podiel 31,2 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 490-tisíc divákov. Najúspešnejšia bola časť odvysielaná v stredu 17. apríla 2024, ktorá si v cieľovej skupine 13-55 pripísala excelentný rating 10,9 % a najlepší trhový podiel 36,0 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju pozrelo 530-tisíc divákov.

Markíza jednotkou na trhu
Zobraziť galériu (11)
 (Zdroj: TV Markíza)

Tanečná šou Let’s Dance ani v uplynulom mesiaci nedávala konkurenčným programom šancu. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 7. apríla 2024 v cieľovej skupine 13-55 rating 8,8 % a najvyšší aprílový trhový podiel 33,1 %. Štyri aprílové epizódy  tanečnej šou v nedeľné večery zaznamenali priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 31,9 %. V apríli 2024 ich videlo v priemere 578-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine bolo najsledovanejšie semifinálové deviate vydanie, ktoré si v nedeľu 28. apríla 2024 pozrelo 591-tisíc divákov, zároveň išlo o druhý divácky najúspešnejší program celého uplynulého mesiaca. V uplynulom apríli 2024 sa darilo aj trom seriálom TV Markíza. Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac seriál Dunaj, k vašim službám, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli priemerný rating 9,2 % a trhový podiel 28,0 %. Seriál prilákal k obrazovkám v priemere 566-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V cieľovej skupine 13-55 sa v apríli najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 9. apríla 2024, ktorá zaznamenala najvyšší aprílový rating 9,5 % a druhý najlepší trhový podiel 29,9 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si najúspešnejšiu časť uplynulého mesiaca v utorok 16. apríla 2024 pozrelo až 579-tisíc divákov. Dunaju patril v oboch hlavných cieľových skupinách status najsledovanejšieho seriálu na trhu.

Markíza jednotkou na trhu
Zobraziť galériu (11)
 (Zdroj: TV Markíza)

V apríli 2024 ponúkla TV Markíza aj záverečné tri premiérové epizódy seriálu Zrada. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali výborný priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 26,5 % a pritiahli k obrazovkám v priemere 504-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najviac zabodovala predposledná deviata epizóda odvysielaná v pondelok 8. apríla 2024, ktorá si pripísala rating 8,7 % a trhový podiel 28,5 % v cieľovej skupine 13-55. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 502-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ešte o niečo lepšie počínala záverečná desiata časť odvysielaná v pondelok 15. apríla 2024, ktorú videlo 514-tisíc divákov. Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v apríli 2024 v cieľovej skupine 13-55 priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 24,7 %. V priemere si pútavé príbehy pozrelo 350-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Najvyššiu aprílovú sledovanosť hlási epizóda odvysielaná v utorok 16. apríla 2024, ktorá si pripísala rating 6,1 % a trhový podiel 27,0 %. Videlo ju celkovo 408-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Markíza jednotkou na trhu
Zobraziť galériu (11)
 (Zdroj: TV Markíza)

V apríli 2024 vystriedala úspešný seriál Zrada premiérová 2. séria komediálneho krimiseriálu Výnimočná Nikol. Prvé dve epizódy dosiahli v cieľovej skupine 13-55 priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 22,8 %. Originálny seriál, v ktorého hlavnej úlohe exceluje slovenská herečka Táňa Pauhofová, si uplynulý mesiac pozrelo v priemere 350-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v pondelok 1. apríla 2024. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo rating 9,7 % a trhový podiel 27,6 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 538-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. Status najúspešnejšej hlavnej spravodajskej relácie na trhu v komerčnej cieľovej skupine 13-55 potvrdili aj v apríli 2024 Televízne noviny. Najviac divákov si pozrelo vydanie z pondelka 1. apríla 2024, ktoré dosiahlo rating 9,0 % a trhový podiel 27,7 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 506-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Markíza jednotkou na trhu
Zobraziť galériu (11)
 (Zdroj: TV Markíza)

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v apríli 2024 zaznamenala v cieľovej skupine 13-55 priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 25,7 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 406-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Politická diskusná relácia Na telo v štyroch aprílových vydaniach dosiahla priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 27,1 % v cieľovej skupine 13-55, sledovalo ich v priemere 364-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 7. apríla 2024 v cieľovej skupine 13-55 rating 5,8 % aj trhový podiel 33,6 %. Povolebná debata moderátora Michala Kovačiča s podpredsedníčkou Hlasu-SD Denisou Sakovou a predsedom Progresívneho Slovenska Michalom Šimečkom k obrazovkám TV Markíza pritiahla až 428-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Michal Kovačič
Zobraziť galériu (11)
Michal Kovačič  (Zdroj: TV Markíza)

Na obrazovkách televízie Doma si v apríli 2024 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie počínali obľúbené veľkonočné klasiky. V cieľovej skupine 13-55 patrilo prvenstvo seriálu Anna zo Zeleného domu - Príbeh pokračuje, ktorý v pondelok 1. apríla 2024 dosiahol rating 1,8 % a trhový podiel 5,2 % v cieľovej skupine 13-55. Videlo ju celkovo 86-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ najviac zabodoval legendárny seriál Vtáky v tŕní, epizódu odvysielanú v pondelok 1. apríla 2024 si pozrelo až 119-tisíc divákov. Televízii Dajto sa najlepšie darilo v nedeľu 21. apríla 2024 s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Niké ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá FC Spartak Trnava a ŠK Slovan Bratislava. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac. V cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica tohto duelu rating 2,3 % a trhový podiel 7,8 %. Videlo ho 129-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Ďalšie priečky obsadili filmy Bláznivá strela (rating 2,3 %, share 6,8 % v CS 13-55, pondelok 1. 4. 2024) a Ava: Bez súcitu (rating 2,0 %, share 6,4 % v CS 13-55, nedeľa 14. 4. 2024). Na obrazovkách najmladšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v sobotu 6. apríla 2024 dosiahla rating 2,5 % a trhový podiel 8,8 % v cieľovej skupine 13-55. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ pritiahla k obrazovkám celkovo 123-tisíc divákov.

 

 

Viac o téme: TV MarkízaPellegriniSledovanosťKorčok
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame

Mohlo by vás zaujímať

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Vo svete IT

Článkov: 9

Ďalšie zo Zoznamu