V piatok 22. marca 2024 sa uskutočnilo rozporové konanie k návrhu Zákona o Slovenskej televízii a rozhlase za účasti zástupcov RTVS a zástupcov MK SR. MK SR niektoré zásadné pripomienky RTVS akceptovalo, niektoré neakceptovalo a pri viacerých uviedlo, že ich akceptovalo len čiastočne.
Zo strany MK SR však neboli predložené konkrétne navrhované znenia príslušných ustanovení, ktorými by dochádzalo k zapracovaniu akceptovaných, resp. čiastočne akceptovaných zásadných pripomienok. Z tohto dôvodu nie je možné posúdiť, či výsledný spôsob zapracovania týchto pripomienok skutočne predstavuje akceptovanie daných pripomienok. Zo strany ministerstva nebola akceptovaná základná zásadná pripomienka k návrhu zákona ako celku, a to, že neexistuje jediný relevantný dôvod na to, aby sa zrušila RTVS a vytváral sa nový subjekt. Ten by mal mať pritom v zásade rovnakú činnosť, za rovnakých podmienok, s rovnakými zamestnancami a v rovnakých právnych vzťahoch, len s novým manažmentom. Ministerstvo neakceptovalo viaceré zásadné pripomienky týkajúce sa nesúladu návrhu zákona so schváleným Európskym aktom o slobode médií. A to najmä ak ide o vymenúvanie a odvolávanie členov orgánov zriaďovaného subjektu či zabránenie vplyvu štátnych orgánov na redakčné politiky a redakčné rozhodnutia zriaďovaného subjektu.
Ministerstvo kultúry SR tiež odmietlo ponechať v súčasnosti účinnú úpravu, podľa ktorej členom rady RTVS nemôže byť ani štátny tajomník, generálny tajomník služobného úradu a ani iná osoba, ktorá zastáva funkciu v štátnej správe alebo v územnej samospráve. Rovnako odmietlo do návrhu zákona zapracovať v súčasnosti platné ustanovenie, podľa ktorého sa členom rady RTVS zakazuje o. i. vykonávať činnosť v prospech politickej strany alebo hnutia. MK SR argumentovalo tým, že formulácia „vykonávať činnosť v prospech politickej strany alebo hnutia“ nie je jednoznačná, a preto ju do návrhu zákona nezapracuje. Takáto formulácia sa však bežne používa v celom rade iných právnych predpisov na vymedzenie nezlučiteľnosti príslušnej funkcie, ako je napr. zákon o verejnom obstarávaní, zákon o mediálnych službách, zákon o oznamovateľoch protispoločenskej činnosti, zákon o TASR či zákon o Slovákoch žijúcich v zahraničí. Ministerstvo neakceptovalo ani zásadnú pripomienku týkajúcu sa ustanovenia, podľa ktorého členom orgánom zriaďovaného subjektu zaniká funkcia nadobudnutím právoplatnosti súdneho rozhodnutia o oddlžení, ktoré je v rozpore s čl. 12 ods. 2 Ústavy SR, ktorý zaručuje všetkým rovnosť a stanovuje zákaz znevýhodňovania z dôvodu majetku či majetkového postavenia.