Slovenský audiovizuálny priemysel a kultúra vo všeobecnosti to posledný rok a pol nemajú ľahké. O to viac sa dnes kiná a distribučné spoločnosti tešia z každého divácky úspešného filmu.
Dôvod na radosť mali aj uplynulý víkend, keď si novú komédiu Matky prišlo pozrieť do kina 13.643 divákov. "Ide o vôbec najlepší premiérový výsledok českého a slovenského filmu a zároveň komédie od júna 2020, keď sa kiná po vypuknutí pandémie prvýkrát otvorili," informovala PR manažérka Stanislava Borská.
Príbeh štyroch najlepších kamarátok a matiek podľa nej prilákal do kín počas otváracieho víkendu dvakrát viac návštevníkov ako najúspešnejší český dokument všetkých čias V sieti, či cenami ovenčený Šarlatán Agnieszky Hollandovej: "Zároveň s výrazným náskokom prekonal doteraz najnavštevovanejšiu ´koronovú´ komédiu Takmer dokonalé tajomstvá, ktorú si počas premiérového víkendu prišlo pozrieť 7744 divákov."
Borská dodáva, že premiérový výsledok komédie Matky je tiež dobrým signálom pre audiovizuálnu kultúru na Slovensku: "Naznačuje, že diváci sa postupne začínajú vracať do kín."